Elérhetőségek


Fenntartó: Klebelsberg Központ
Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu


Véletlenszerű Képek

Breakfast - rendhagyó angolóra az 1.c-ben
2013-2014. - Breakfast - rendhagyó angolóra az 1.c-ben
Képek: 7
okt21
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Franciaországban jártunk

Teljes nézet
Október második hetében érdekes utazásra indulhattunk a Comenius Iskolai Együttműködés keretében. 2013. október 13-án, vasárnap kolléganőmmel, Pócsi Veronikával, nagy izgalommal mentünk ki a repülőtérre, hogy szerdáig a franciaországi Cluses városkában szerezzünk tapasztalatokat egy másik országról és annak oktatási rendszeréről. Természetesen alig vártuk, hogy annak turisztikai szépségével is megismerkedjünk.
Hétfőn, a reggeli elfogyasztása után elindultunk az iskolába, Cluses- be. A városba vezető úton megtudtuk az aznapi programot, ami teljesen eltért attól, amit mi terveztünk, de talán még sokkal szerencsésebben is alakult így a napunk. Ezt a pár napot a harmadik és negyedik évfolyamos diákokkal tölthettük el.

Az iskola udvarán két épület található, az egyik az óvoda, ami náluk iskola előkészítő és nem csak a játékról és felügyeletről szól, hanem a gyerekek már itt megismerkednek a betűkkel. A másik épület az általános iskola, ami nem túl új, modern, de annál felszereltebb. A tantermekben számítógép és színes nyomtató található, a táblára olyan finomszemcsés krétával írnak, ami nem csikargatja össze. A székek és az asztalok magassága állítható, így nem kell cserélgetni őket.

A tanítás 8. 30 -kor kezdődik és nincsenek szünetekkel szabdalt 45 perces órák. Tíz órakor van egy nagyobb szünet, majd délben, a kétórás ebédszünetben minden tanuló és pedagógus hazamegy ebédelni.

Teljes nézet
A délelőtt folyamán Veronika a paradicsommal kapcsolatban különböző feladatokat oldott meg Francine osztályával, mivel a mostani projectünk a Comenius keretén belül a Food, és mi a paradicsomot választottuk témánknak. A feladatokat Veronika akasztófa jellegű játékkal vezette be. Ezután minden gyerek kapott egy-egy képet és a táblán el kellett helyeznie a megfelelő csoportba, annak megfelelően, hogy gyümölcs vagy zöldség a képen látható növény. Majd a Ráczné Schanda Katalin és a hatodik osztály által előzőleg elkészített paradicsomlé főzés menetét kellet sorba állítaniuk, melynek lépéseit meg is beszélték. Ezután a moziterembe vonultunk az osztállyal és egy másik csapattal, Stephanie osztályával, hogy a gyerekek megismerkedhessenek Magyarországgal és az iskolánkkal az általunk készített PowerPoint bemutatók és a netről letöltött kisfilmek segítségével.
Az országról és az iskoláról szóló ismertetés az én feladatom volt, ezért összeállítottam egy olyan bemutatót, ami hasznos és érdekes lehet a gyerekeknek. Az iskolánkról egy fantasztikus bemutatót készített már az előző évben Nagy Beáta és Ráczné Schanda Katalin, ezt használtam fel. A gyerekek nagyon érdekesnek találták, hogy nálunk sokkal több foglalkozás, ünnepély van az iskolában, mint náluk. Legnagyobb lelkesedést a Mikulás és a Gyermeknap váltotta ki, ugyanis náluk ezek az események nincsenek. A bemutatóknál, minden oldalhoz angol nyelven adtam magyarázatot, amit Francine francia nyelven is elmagyarázott a gyerekeknek.

Ezután következett az ebédszünet, amikor elfogyasztottuk a Francine által csomagolt bőséges ebédünket. Délután a gyerekek és a tanárok elmentek futni, ami a nálunk használatos Cooper-teszthez hasonlatos program volt.
Kedden délelőtt Regine osztályával is megnéztük a PowerPoint bemutatónkat és a kisfilmeket, majd a paradicsommal kapcsolatos feladatokat megoldattuk velük is.
A collége menzáján fogyasztottuk el ízletes és igencsak kiadós ebédünket. Majd az iskolába visszatérve a gyerekek segítségével elkészítettük a paradicsomlevest. Minden osztályból négy tanuló volt a segítségünkre. A munkálatok elkezdése előtt szókártyák segítségével megbeszéltük a főzés folyamatát. A tanulók nagy lelkesedéssel láttak munkához. Ezután poharakba tálalva mindenkinek jutott egy kevés kóstoló a finom ételből. Sokan meglepődtek az édes ízen, mivel náluk nem igazán készítenek édes levest.

Elkerülhetetlen, hogy az ilyen utazások alkalmával ne ragadjanak magukkal a turisztikai és környezeti szépségek is. Mi is olyan gyönyörű helyeken járhattunk, mint Chamonix, az Arve völgyében fekvő város az Alpok főbejárata. Sajnos a Mont Blanc csúcsát a ránehezedő felhőktől nem láthattuk, de egy kellemes délutánt töltöttünk el a három francia kollégával. A másik káprázatos város, amit meglátogattunk, Annecy volt. A „Savoie Velencéje”, az „Alpok gyöngyszeme” elnevezésekkel büszkélkedő város egy hegyi tó, az Annecy–tó partján terül el, a Thiou folyócska torkolatánál. Egykoron a városka lakója volt Jean-Jacques Rousseau is.
Szerda reggel Francine és Regine társaságában indultunk vissza Budapestre, hogy ők is hasonló bemutató órákat tartsanak tanulóinknak.

Kellemes és hasznos pár napot tölthettünk el Franciaország eme csodálatos kis szegletében. Örülünk, hogy Comenius Iskolai Együttműködés keretében tapasztalatokat cserélhettünk a francia kollégákkal.
Kis Orsolya