Elérhetőségek


Fenntartó: Klebelsberg Központ
Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu


Véletlenszerű Képek

Öko-Sziget 2017
2016/2017 - Öko-Sziget 2017
Képek: 8

ÖKO-iskola

Teljes nézet

Teljes nézet

Teljes nézet



Az Ökoiskola Hálózat az ENSI (Iskolai Környezeti Nevelési Kezdeményezések) elnevezésű nemzetközi környezeti nevelési hálózat ökoiskola programjának magyarországi megvalósulásaként működik 2000 márciusa óta az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központjának koordinálásával, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, és a Vidékfejlesztési Minisztérium szakmai, illetve anyagi támogatásával. Iskolánk első ízben 2011. június 14-én nyerte el az Ökoiskola , majd 2018. szeptember 1-től az Örökös Ökoiskola címet.


Elkötelezetten a környezetünkért

Az Aquincum suli 2011 óta Ökoiskola, 2018. szeptember 1-től pedig Örökös Ökoiskola


Az Ökoiskola cím azon intézmények elismerése, amelyek átgondoltan, rendszerszerűn és mindennapi gyakorlatként foglalkoznak a környezettudatossággal, a fenntarthatóságra neveléssel, a környezeti és egészségneveléssel, valamint a globális felelősségvállalásra neveléssel is.
A fenntarthatóságra nevelés a környezeti nevelés jó gyakorlatai mentén kialakult, nemzetközi és hazai szinten is folyamatosan fejlődő, a kihívásokhoz gyorsan alkalmazkodó pedagógiai terület. A 2004-ben létrehozott Ökoiskola Program célja, hogy az iskolák „egész intézményes” megközelítésben foglalkozzanak a fenntarthatóságra neveléssel.
Egy Ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a táborok szervezése során.


Mitől innovatívak az ökoiskolák?

Az ökoiskolák innovativitása három szinten mutatkozik meg:
1. Pedagógiai szinten
2. A társas kapcsolatok szintjén
3. Technikai, gazdasági szinten

Pedagógiai szinten az ökoiskolák:
• a komplex, valós élethez közel álló szituációkat előnybe részesítik az előre megtervezett, irányított, tanulási formákkal szemben,
• az egyes tantárgyak felől a tantárgyközi kérdéskörök felé fordulnak,
• a passzív szabály és tudáselsajátítás helyett az aktív, a helyi környezetet felhasználó, a helyi környezetért való cselekvés közben történő tudásszerzésre helyezik a hangsúlyt,
• a kizárólag felülről lefele irányuló (tanártól diákig áramló) kommunikáció helyett figyelembe veszik a gyerekek iskolával, tanítással kapcsolatos nézeteit is.

A társas kapcsolatok szintjén az ökoiskolák törekednek arra,
• hogy az iskolába ne magányos tanárok tanítsanak magányos gyerekeket, hanem az egész iskolára jellemző legyen a csapatmunka,
• hogy a társas élet szabályai ne előre meghatározottak legyenek, hanem a diákok felelős részvételével, tárgyalások során kialakítottak,
• hogy az iskola külső kapcsolatai a kölcsönösség elve alapján alakuljanak, az iskola ne csak befogadója, hanem aktív alakítója, kezdeményezője is legyen ilyen jellegű kapcsolatoknak.

A technikai/gazdasági szinten az ökoiskolák igyekeznek:
• takarékosan bánni az energiaforrásokkal,
• csökkenteni a hulladékok mennyiségét,
• az iskola külső belső környezetét esztétikusan alakítani,
• megteremteni az egészséges étkeztetés feltételeit.


***


Ízelítő környezetvédelmi híreinkből