Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

A kalandozás Helkával a Balaton körül - 4.a
2016/2017 - A kalandozás Helkával a Balaton körül -  4.a
Képek: 9
szept11
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Nyári angol nyelvi tábor Zircen

Teljes nézet
Idén második alkalommal hirdettünk meg nyári angol tábort kifejezetten a volt 4-5. osztályba járó tanulóink részére. Az érdeklődés a negyedikesek körében igen magas volt, a három osztályból összesen 38-an vettek részt a táborban, míg az ötödik évfolyamot 9 fő képviselte.

Szállásunk a Jesko Panzióban volt, részben az ifjúsági szálláshelyen, fürdőszobás szobákkal, részben a panzió emeleti 2-3 ágyas szobáiban. Az ellátásra nem lehetett panaszunk.

A gyerekek számára három csoportban szerveztünk foglalkozásokat; párhuzamosan folyt két nyelvi és egy kézműves foglalkozás, forgó rendszerben. Főbb témánk a természetismeret volt, de megismerkedtünk Zirc rövid történelmével, nevezetességeivel is.
Az egyes feladatlapokat füzetben gyűjtöttük össze, így aki figyelmesen dolgozott, akár szuvenírként is hazavihette azt.
Vezetett látogatáson vettünk részt a Bakony Múzeumban, ahol előzetesen letöltött, kinyomtatott feladatlapot is ki kellett a gyerekeknek tölteniük. A 2-3 fős csoportok ügyesen, egymást segítve dolgoztak, így többek között talán még azt is megjegyezték, hogy mi a különbség a füsti fecske és a molnárfecske fészke között.

Nagy élményt jelentett a vezetett kirándulás is, ahol az egyik csapatnak akkora szerencséje volt, hogy a séta során két lábatlan gyíkot is láthatott. Számos növénnyel, állattal, természeti jelenséggel ismerkedtünk meg sétánk során.

A látottakat-hallottakat igyekeztünk a nap végén játékos formában visszakérdezni. Sok mókára adott lehetőséget a „talált tárgyak” kiosztása is; voltak visszatérő pácienseink.
Nagy népszerűségnek örvendett a kézműves foglalkozások sora is: készült karkötő, kulcskarika dísz, gyöngyfűzés stb. A szabadidőben a társasozásé volt a főszerep: Réka néninek köszönhetően számtalan új játékkal ismerkedhettek meg a gyerekek, közülük néhányat angolul játszottak.

Érdekes élményünkké vált az arborétumba tett látogatás. Az ebédnél vendéglátónk megjegyezte, hogy kedves zirci fotós ismerőse egy FaceBook bejegyzést tett közzé, mely minden bizonnyal rólunk szól. Láttuk-e? Elolvasva a posztot, jó érzéssel töltött el bennünket, hogy diákjaink mások szemével látva is jól nevelten, érdeklődően és „kütyü-mentesen” viselkedtek.

A táborok Achillesz sarka az oda- illetve visszajutás. Sajnos esetünkben ez ismét beigazolódott; annak ellenére, hogy nem ismeretlen fuvarozóval kötöttünk előzetes szerződést, a busz mindkét esetben késve (visszafelé tetemesen) érkezett, ezzel nem kis kellemetlenséget okozva nemcsak nekünk, hanem a bennünket hazaváró szülőknek is.

Táborunkat ezen kellemetlenségtől eltekintve azonban sikeresnek mondhatjuk: a tanultak mellett a volt negyedikesek számára jó lehetőség volt a tábor arra, hogy tovább ismerkedjenek egymással, szokták a „jövőre osztálytársak leszünk” gondolatát.