Elérhetőségek


Fenntartó: Klebelsberg Központ
Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu


Véletlenszerű Képek

Öko-Sziget 2017
2016/2017 - Öko-Sziget 2017
Képek: 8

ERASMUS+





Teljes nézet



2023-2024

Csoma Csilla
Demeter Péter
Dósáné Kovács Henrietta
Fekete Zsuzsanna
Feketéné Veres Kinga
Gerle Katalin
Kovácsné Herda-Nagy Szilvia
Kovácsné Szani Anikó
Molnár Erzsébet
Scheibli Zsuzsanna
Széllné Pócsi Veronika
Szíjártó Bettina és Vincze Viktória
Tóthné Kalocsai Nikolett
Urbán Edina


2022-2023


2022 februárjában az Akkreditált intézmények költségvetés igénylő pályázatán 83.586,- eurót nyert iskolánk. Így az Európai Bizottság támogatásával 45 résztvevő (pedagógus, diák) vehet részt mobilitásban:

A 2022/2023-as tanévben 20 pedagógus képezte magát külföldön. Kollégáink széles körben fejlesztették tudásukat, volt akinek IKT készségei fejlődtek, alsós tanítóink a matematika és a szövegértés módszertanában mélyültek el, volt aki a jóga és fitness mozdulatokban merült el, de konfliktuskezelésben, környezeti nevelésben, oktatásirányításban, partnerkeresésben és a világhírű finn oktatási rendszer megismerésében is elmélyülhettünk. Új partneriskolákat ismertünk meg, reményeink szerint sikerül velük hosszútávú kapcsolatot létesíteni. Alább olvashatók a mobilitáson résztvevő munkatársak beszámolói:

Arany-Hofmann Orsolya és Nedeczky-Heinczinger Anita
Arany-Hofmann Orsolya és Borvendégh Emőke
Demeter Péter
Dósáné Kovács Henrietta és Varga Judit
Gerle Katalin
Horváth-Bors Nóra – 1.
Horváth-Bors Nóra – 2.
Imre Zsófia
Kovácsné Herda-Nagy Szilvia
Kovácsné Szani Anikó
Molnár Erzsébet
Nagy Beáta, Nick Ildikó, Vogyeraczkiné Kovács Andrea
Nagy Beáta és Nick Ildikó
Nedeczky-Heinczinger Anita
Siklós-Szondi Anikó
Szíjártó Bettina
Urbán Edina


Iskolánk 30 tanulója Erasmus+ diákmobilitáson vett részt 2023. április végén Dublinban, Írország fővárosában. 3 különböző témában készítettek projekteket. Az utazás beszámolóit olvashatják itt:

Sustainability in the Modern World - 8.a és 8.b
An Insight into Irish Culture - 8.c
Sustainability - Climate change - 8.d




2021-2022


2021-ben nemzetköziesítési stratégiai tervet készítettünk a Tempus Közalapítvány Erasmus akkreditációs pályázatára.

A pályázati eredmények szerint iskolánk a 8.-ként kapta meg a 39 iskolával együtt a lehetőséget, hogy a 2021-2027-es uniós ciklusban könnyítetten jussunk hozzá a nemzetközi projektek finanszírozásához szükséges forrásokhoz.

Akkreditációnkról, terveinkről a tantestületnek is beszámoltunk, hiszen mindenki részese ennek a tervnek. Célunk, hogy a megvalósítás pozitív eredménnyel záruljon.

Akkreditált intézményként a jövőben nemcsak munkatársaink vehetnek részt külföldi mobilitásokban, hanem diákjainknak is lesz lehetősége csoportos mobilitására. Minden évben több mobilitást tervezünk mind a kollégáknak mind a diákoknak.



2019-2020


2019-ben „Célkeresztben a módszertani megújulás és digitális kompetenciák fejlesztése” címmel pályáztunk Erasmus+ mobilitásokra, amit pozitív elbírálásban értékeltek.

Intézményünk vezetősége és a mobilitásokra pályázó pedagógusok fontosnak tartják, hogy olyan kompetenciákkal rendelkezzenek, melyek magas szinten biztosítják az iskola speciális profiljának megfelelő tanítási tevékenységet.

Ehhez négy kiemelt terület fejlesztésére fókuszálunk különösen: az idegen nyelvi kommunikációra, a digitális kompetenciára, a hatékony és önálló tanulás képességére, valamint a kezdeményezőképesség fejlesztésére.

Iskolánk két-tannyelvűségéhez szorosan illeszkedik az a törekvés, hogy olyan, az angol nyelvet kreatív módon alkalmazni képes diákokat neveljünk, akik országhatárokon átívelő gondolatokkal, a különbözőségek elfogadásának képességével felvértezve aktív uniós polgárokká váljanak. E cél eléréséhez kívánjuk módszertani ismereteinket minél szélesebb körből bel- és külföldről egyaránt bővíteni. A diákok magabiztos idegen nyelv használatához elengedhetetlen az őket tanító pedagógusok idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztése.

11 kolléga továbbképzési pályázata részesült pozitív elbírálásban, ők különböző témájú kurzusokon vettek részt, Horvátország, Olaszország, Lengyelország, Csehország, Málta és Azori-szigetek gyönyörű helyszínein.
A megítélt támogatás összege: 27926 euró volt.


Kollégáink beszámolói az alábbi oldalakon olvashatók:

- Demeter Péter - Rovinj
- Gerle Katalin - Krakkó
- Imre Zsófia - Málta
- Molnár Erzsébet - Firenze
- Nedeczky-Heinczinger Anita - Azori-szigetek
- Scheibli Zsuzsanna - Rovinj
- Szani Anikó és Tóth Zita - Firenze
- Varga Réka - Firenze


2018-2019


Örömmel tudatjuk, hogy intézményünk „Egy mindenkiért, mindenki háromért: Együttműködés, kompetenciafejlesztés és tudatosságnövelés” c. Erasmus+ pályázatát pozitívan bírálta el a Tempus Közalapítvány. Ennek köszönhetően a nyár folyamán tizenegy kollégánk vehet részt egy- vagy kéthetes továbbképzésen Európa számos országában (Anglia, Észak-Írország, Finnország, Írország és Spanyolország). Iskolánk pedagógusainak olyan területeken lesz lehetőségük szakmai kompetenciáikat fejleszteni, mint digitális technológia tanórán való alkalmazása, osztálytermi kereteken kívüli oktatás, egészséges életmód a mindennapokban, és kollégák mentorálása.

A mobilitás részeként minden kiutazó naponta fog blogot vezetni, amely IDE kattintva válik elérhetővé. Bízunk benne, hogy a blogokat olvasva mindenki talál majd kedvére valót: az adott ország kultúrájától kezdve, egészen a tanórákon alkalmazható hasznos tippekig és módszerekig.
A kollégáknak hasznos, élményekkel teli tanulmányutat, az olvasóknak pedig kellemes időtöltést kívánnak a pályázat koordinátorai,

Nedeczky-Heinczinger Anita és Guba Norbert



2017-2018


Iskolánk pedagógusi közössége 2017. februárjában Európai Uniós pályázatot nyújtott be a Tempus Közalapítvány felé annak érdekében, hogy a tanári karból az arra vállalkozók külföldön nyelvi, illetve módszertani továbbképzésen vehessenek részt.
Az Erasmus+ K1 keretében, a „Way to Success: Creative Teaching and Effective Communication” név alatt futó pályázatunk 2017 júliusában került a támogatott pályázatok közé, melynek köszönhetően a tanév során intézményünk hat pedagógusa (három tanár és három tanító) tölthet hosszabb-rövidebb időt szakmai feltöltődést biztosító mobilitáson. Bízunk abban, hogy az ott hallottak, tanultak új inspirációt adnak, és segítségükkel szakmai munkánk változatosabbá, eredményesebbé válik.
Örülnénk annak, ha minél többen követnék nyomon a majd egy évet felölelő projektet.




The Aquincum English-Hungarian Bilingual Primary School is located in Budapest. Its curriculum covers eight academic years. The number of the students was as much as 601 at the beginning of the project.
One of the most important aspect of our curriculum is teaching English as a second language, so that in the final term all our students can attain level B1 or even B2 according to the Common EU Framework of Reference for Languages. Therefore we begin to develop our students’ language competence on a wide scale, starting from their early school years.

The CLIL teaching method appears to be an integral part of our everyday methodology; still, one of our aims has been to provide our staff with further opportunity to improve on this field by means of this project. Hence, well-considered mobility serving both individual and institutional purposes has lain at the heart of the project of our own in accord with the strategic plans of our institution; i.e., improving CLIL approach and raising the standards of teaching at our school, developing our teacher’s professional competence and enriching their methodological toolkit as well as sharing knowledge on a professional level about the application of modern pedagogical methods which should be incorporated in their everyday teaching practice.
Furthermore, we have aspired to build an international professional network through participating in European projects and encourage our teachers to co-operate in them. Having taken the strategic plans of our institution and the range of courses into account, we eventually decided to include 10 of our teachers in the project. All the same, it is only the 6 applications for the methodology-related courses that were accepted, whereas the 4 for the language courses turned out to be turned down.

Successful applicants are all teachers of English as a foreign language as well as primary school teachers with English specialisation. Besides English, they teach Art, Arts and Crafts, Physical Education, Science, Information Technology and Civilisation in the target language.

As a result of the project, a high number of our goals have come to be attained:
- development of communication skills in the target language and intercultural understanding,
- development of digital competence (ICT skills),
- improvement of learning efficiency,
- development of social and civic competences,
- encouraging initiative skills and entrepreneurship,
- developing cultural awareness and expression.

Thanks to the methodology-related course in Malta, our colleague has been able to draw our teachers’ attention to numerous beneficial ways in which language learning at a relatively young age can be supported with special attention to all their competences. In addition, the workers of our institution have become familiar with a wide variety of classroom organizations so that they can adjust these to their students’ age and needs. Moreover, it is not only the utilisation of cooperative techniques along with the CLIL approach but certain digital platforms as well that we have become acquainted with. It is beyond the shadow of a doubt that our colleague’s participation in this course has served as a means of her self-improvement. During the dissemination, she shared the links of more than useful web-pages.

With the help of CLIL courses, the candidates have acquired a wider range of professional knowledge. The practical ideas provided by the courses have supported teaching in more versatile ways. Becoming familiar with new learning theories and modern teaching and pedagogical methods will definitely equip the teachers with tools to help students find their best personal learning strategies.

The ICT courses have lived up to our colleagues’ expectations in that they have not only provided increased proficiency in English language but have also equipped our teachers with up-to-date ICT tools and web2 skills required by their time. Moreover, the candidates have shown development in their digital literacy as well as in the practice of teaching. They have become aware of such methods that can be applied to lay the foundations for and further develop their students’ skills of knowledge acquisition in the digital age. It is needless to say that the participants’ teaching styles have also undergone certain positive changes, which allows them to become digital users and make the most of the possibilities created by digital technology as such. Each and every mobility has provided our candidates with the opportunity to get to know the target country and colleagues from different parts of the world, thereby improving their intercultural and communicative competences alike.



2015-2016


Az ERASMUS+ program a tanítás színvonalát és a tanulás minőségét hivatott javítani Európa-szerte az iskola előtti neveléstől kezdődően egészen a középiskolai oktatásig bezárólag.
A program lehetőségeket biztosít az iskolai oktatásban dolgozó szakemberek számára ahhoz, hogy fejlesszék szakmai ismereteiket, és hogy együtt dolgozzanak európai partnerekkel. A programtevékenységek támogatják a bevált módszerek átadását és átvételét, valamint a közös kihívások megoldását célzó innovatív eljárások kipróbálását. Ezen túlmenően elősegíthetik, hogy kapcsolatok épüljenek ki az iskolán kívüli világgal, illetve más oktatási és képzési területekkel.

Örömmel adjuk hírül, hogy iskolánk sikerrel vett részt az Európai Unió által finanszírozott és az Európai Bizottság által támogatott ERASMUS+ K1 mobilitási pályázatán, melynek keretében intézményünk pedagógusai közül hatan (vehetnek) vehettek részt külföldi szakmai továbbképzésen részben 2015-ben a nyári szünet ideje alatt Angliában, részben pedig az ősz folyamán Máltán.

A résztvevő pedagógusok beszámolói


- Galajda János - Portsmouth UK, CLIL - Maths and Science Course

- Gátiné Herbály Katalin - Oxford, UK - Primary Content and Language Integrated Learning

- Ráczné Schanda Katalin - Scarborough, UK - Technology in the Classroom

- Demeter Péter, Scheibli Zsuzsanna és Vogyeraczkiné Kovács Andrea - St. Julians, Málta - Fluency & English Language Development for Teachers

Erasmus+ Teacher Training Course at Scarborough, UK on PhotoPeach




Olvasd el a résztvevők által készített blogot is, ahol fényképeket is találsz!


Summary of the Erasmus+ project


Thanks to this Erasmus teacher mobility project, six of our colleagues were able to take part in different teacher training courses which beside the improvement of their language knowledge, provided them new teaching techniques as well. Thanks to the blog, http://aquincum5.webnode.hu/ all the mobilities were easy to follow for the whole school community. By returning, their reports about the mobilities were published on this website as well.

Thanks to the project our colleagues became familiar with the CLIL teaching method (Oxford, Portsmouth), are be able to use modern IT tools (Scarborough) during their lessons and are familiar with the cultural background of the countries they stayed in. These kind of knowledge come in hand while running the so called Language Civilization lessons, which covers all kind of information about English speaking countries. Those colleagues who attended a language course developed their language and communication skills and became more fluent in speaking English.

During the mobilities our colleagues tried to develop a good partnership with the fellow teachers and are ready to run an eTwinning project with some of them. By returning they held different dissemination lectures for the staff, the pupils, the parents’ organizations and last but not at least for the other

English teachers working in the third district. The result of the project became part of the so called Teacher Portfolio as well.

We do hope that the efficiency and the results of the present project will encourage other staff members to take part in similar Erasmus+ projects in the future.

We would like to say thank you to all of our supporters; the Tempus Public Foundation, the staff of the local KLIK and all other helpers.